Sinds 2016 heeft Alphen aan den Rijn een budget voor citymarketing. Om de concurrentie aan te gaan met de andere steden en in kaart te brengen wat Alphen uniek maakt wordt jaarlijks €125.000,- uitgetrokken. Dit is net iets meer dan €1,- per inwoner. Van dit budget moet het salaris van de citymarketeer en zijn werkbudget af. Onder aan de streep blijft er minder dan de helft van het budget over om uit te geven aan campagnes en concrete marketing acties als de verlicht PTT-toren en de campagne #AlphenLinkt.

In onze omliggende gemeenten als Woerden, Gouda en Leiden worden budgetten toegekend aan citymarketing die vele malen hoger zijn richting een miljoen per jaar. Om enigszins een goede concurrentiepositie te krijgen binnen de randstad moet het budget voor citymarketing worden verhoogd. Dit is aantrekkelijk voor de inwoners, goed voor de ondernemers en maakt ons als Alphenaren eindelijk zichtbaar trots op onze stad! Naast het verhogen van het budget voor de citymarketing moet er ook meer geld gaan naar lokale evenementen met een lokaal, regionaal en ook landelijk karakter. Alphenaren behoren tot de meest gelukkige inwoners van Nederland (plek 2) en dat moeten wij ook willen uitdragen.